Často kladené otázky : Vše o vašem autě a jeho technice

Jak často je třeba měnit u auta pneumatiky?

Dřív, než bude pozdě!

Jsou tři hlavní důvody, proč na voze měnit pneumatiky:

První důvod je právní:
Jakmile hloubka vzorku pneumatik klesne na 1,6 mm a je dosaženo ukazatele opotřebení, přestává být jízda na těchto pneumatikách legální.
Může dojít k udělení pokuty a odstavení vozidla.

Druhý důvod je bezpečnostní:
Čím víc jsou pneumatiky sjeté, tím delší je brzdná dráha za mokra a vyšší pravděpodobnost aquaplaningu.
Je tedy velmi důležité pneumatiky vyměnit ještě před dosažením tohoto limitu.

Třetí důvod je technický:
V případě proražení je nutné, aby stav pneumatik a oblast defektu posoudil odborník.
Pokud došlo k proražení bočnice nebo jsou viditelné známky mramorovatění, nelze pneumatiku opravit a je nutné ji vyměnit.

Pneumatiky v dobrém stavu jsou zárukou bezpečnosti a vyjdou vás mnohem levněji než způsobená autonehoda.

Nezapomínejte: pneumatika je váš jediný styčný bod s vozovkou!

Jak často je třeba kontrolovat tlak?

Kontrola tlaku v pneumatikách je nutná v intervalu nejvýše dvou měsíců. Nezbytná je z několika důvodů:

V pneumatikách přirozeně pomalu klesá tlak.
Bezdušové pláště, i když jsou téměř dokonale hermeticky uzavřené, mají slabá místa (ventilky, patky mezi pláštěm a ráfkem).
Je také možné, že tento přirozený pokles urychluje váš řidičský styl (časté vyjíždění na obrubník...).

Pneumatiky mohou také trpět pomalým únikem tlaku.
Přejeli jste tupý předmět, ventilek je opotřebený dříve, než bylo plánováno, ztratili jste krytky ventilů nebo do běhounu pronikl hřebík či vrut.
Je také více faktorů, které vyžadují zvýšenou pozornost.

Změna teploty způsobuje změnu vzdálenosti molekul vzduchu.
Pneumatiky v zimě tak potřebují více vzduchu, protože teploty jsou nižší než v létě, kdy se molekuly vzduchu v pneumatice roztáhnou.

Doporučujeme pravidelně kontrolovat tlak v pneumatikách u čerpací stanice nebo v servisu, abyste co nejdříve zjistili případný problém s pneumatikami a odpovídajícím způsobem pneumatiky nahustili.

Proč se mi pneumatiky opotřebovávají tak rychle?

K opotřebení pneumatik přispívá více faktorů:

  • Zatížení: čím vyšší je zatížení (hmotnost prázdného vozidla + náklad), tím více hmotnosti musí pneumatiky nést a tlumit.
  • Typ provozu: jízda ve městě a na horách pneumatiky opotřebovává (rozjezdy, zatáčení, brzdění) rychleji než jízda stálou rychlostí po dálnici v pravém pruhu.
  • Řidičský styl: čím méně plynulý je váš řidičský styl, tím více namáháte pneumatiky.
  • Stav vozidla (tlumiče, brzdová soustava, geometrie, stav čepů, vyvážení kol, tlak v pneumatikách...). Nové vozidlo tedy opotřebovává pneumatiky pomaleji než špatně udržované.
  • Roční období, model a značka pneumatik na vozidel: čím je směs gumy měkčí, tím více souprav pneumatik budete potřebovat.

Všechny tyto faktory dohromady způsobí, že se pneumatiky na konkrétním voze budou sjíždět rychleji či pomaleji. Opotřebení se pochopitelně v čase vyvíjí.

Proč mě pneumatiky stojí tolik?

Mnoho motoristů si klade otázku: "Kolik mě pneumatiky vlastně stojí?"

Ať už máte letní, zimní či celoroční pneumatiky, je velmi složité na tuto otázku odpovědět bez dalších informací.

Cenu pneumatik ovlivňuje více kritérií:

  • Průměr ráfku
  • Rozměr a velikost pneumatik
  • Požadovaná značka
  • Zvolený profil pneumatik
  • Sezonní určení pneumatik

Stručně řečeno, pneumatika může vyjít na pár set korun i desítky tisíc.

Chcete-li mít jistotu dobrých informací a neztrácet příliš času hledáním odpovědi na všechny otázky, nakupujte pneumatiky na našem webu.

Jsou sněhové řetězy povinné?

Úloha sněhových řetězů (kromě toho, že jsou povinné) je zajistit vaši bezpečnost i v extrémních podmínkách na sněhu či ledu.

Díky sněhovým řetězům si vozidlo zachovává ovladatelnost za každých podmínek.

Jízda v zimě nebo na horách nemusí být stresující.

Je tedy prvořadé a nezbytné vybavit se před odjezdem sněhovými řetězy.

Zákon hovoří jasně: vybavení není povinné, nevyžaduje-li to značení.

Řetězy je třeba vozit v zavazadlovém prostoru, protože v některých oblastech jsou povinné.

Je možné upravit rozměry pneumatik či namontovat libovolnou velikost?

Právě jste si koupili auto a chcete změnit velikost pneumatik nebo ráfku.

Za určitých podmínek je to možné:

  • Zjistěte původní rozměry.
  • Přejděte na naši tabulku odpovídajících rozměrů, která uvádí všechny homologace.
  • Zobrazte veškeré možné homologované rozměry.
  • Až budete mít vybrané nové obutí, zkontrolujte si, zda je kompatibilní s vašimi stávajícími koly nebo novými ráfky.
  • Přejděte na náš web a vyhledejte si pneumatiky nebo celá kola.

Nezáleží na vaší prvotní motivaci (nový vzhled vozu, koupit zimní pneumatiky či jen ušetřit). Služba PneuLeader je tu pro vás a najde vám homologovaná řešení.

Dávejte pozor na výchozí údaje. Tedy nejen na aktuální obutí vašeho vozu, ale také rozměry pneumatik homologované výrobcem vozu. Nezapomínejte ani na rychlostní kategorii a index nosnosti původních pneumatik.

Jaké jsou původní pneumatiky?

Původní obutí vašeho vozidla jsou pneumatiky, které zvolil výrobce automobilu pro konstrukci, vývoj a homologaci vozidla.

Žádné jiné pneumatiky tedy nejsou původní, ale je možné je homologovat.

Znamená to, že velikost lze na vozidlo obout bez rizika pro řidiče či posádku.

Jaké je původní vybavení pro pneumatiky na mém voze?

Původní obutí je velikost, značka a model pneumatik, kterým bylo vozidlo vybaveno jako nové.

Není povinností udržovat původní obutí.

Podle následujícího značení zjistíte, zda byla pneumatika vyvinuta pro to které vozidlo (značení je uvedeno na bočnici pneumatiky a v informacích o produktu).

  • Pneu Alfa Romeo: značení na bočnici AL
  • Pneu Aston Martin: značení na bočnici AM8, AM9, AMS, AMP
  • Pneu Audi: značení na bočnici AO, RO1, RO2, B, EZ
  • Pneu Bentley: značení na bočnici B, B1, BC, BL
  • Pneu BMW: značení na bočnici *, M3
  • Pneu Citroën: značení na bočnici SI
  • Pneu Chrysler: značení na bočnici C1
  • Pneu Ferrari: značení na bočnici F, K1, K2, K3, KA
  • Pneu Fiat: značení na bočnici G1
  • Pneu Ford: značení na bočnici FI, FO
  • Pneu Honda: značení na bočnici DZ
  • Pneu Jaguar: značení na bočnici JRS, J
  • Pneu Lamborghini: značení na bočnici L
  • Pneu Lancia: značení na bočnici LZ
  • Pneu Lotus: značení na bočnici LS
  • Pneu Mazda: značení na bočnici DZ, EZ
  • Pneu McLaren: značení na bočnici MC, MC1
  • Pneu Maserati: značení na bočnici K1, K2, K3, KA
  • Pneu Mercedes: značení na bočnici MO, MO1, MOE, G1, EXT
  • Pneu Mitsubishi: značení na bočnici MZ
  • Pneu Opel: značení na bočnici OP
  • Pneu Porsche: značení na bočnici N0, N1, N2, N3, N4, N5, N6
  • Pneu Renault: značení na bočnici G1, RE
  • Pneu Seat: značení na bočnici SE
  • Pneu Subaru: značení na bočnici CZ
  • Pneu Suzuki: značení na bočnici SU
  • Pneu Toyota: značení na bočnici DZ, MZ
  • Pneu Volkswagen: značení na bočnici VO, V0, VW, G

Při výměně pneumatik zkontrolujte, zda montujete stejné pneumatiky na stejnou nápravu, aby nedošlo k vibracím nebo ztrátě stability na vozovce.

Pro sportovní a další vozy s vysokým výkonem doporučujeme zachovávat pneumatiky se specifickým původním značením.

Proč je třeba měnit ventilky?

Dobrý stav ventilku je zárukou, že si pneumatiky udrží správný tlak.

V průběhu let a najetých kilometrů u kaučukových ventilků dochází ke zhoršování vlastností.

Je proto velmi důležité měnit je společně s pneumatikami.

Kovové ventilky mohou vydržet více let v provozu.

Při výměně pneumatik však montér musí zkontrolovat těsnost.

Jak zjistit velikost pneumatik?

Velikost pneumatiky je uvedena na bočnici.

Najdete zde také veškeré informace užitečné pro výměnu pneumatik:

  • Šířka (v mm)
  • Výška, nazývaná rovněž profil (v %)
  • Průměr ráfku (v palcích)
  • Index nosnosti
  • Kategorie rychlosti

Příklad: 225/45R17 94W odpovídá těmto údajům:

  • Šířka pneumatik: 225
  • Profil: 45
  • Průměr: 17
  • Index nosnosti: 94
  • Kategorie rychlosti: W
LiveChat
Whatsapp Messenger