Vyhledávání podle rozměru

Nezbytné informace o aquaplaningu

Jednou z hlavních funkcí pneumatiky je evakuovat vodu z běhounu při jízdě na mokré vozovce.

Jak vznikne aquaplaning ?

K aquaplaningu dojde, když se voda dostane mezi vaši pneumatiku a vozovku. Nahromadí se mezi drážky pneumatiky vytvářejíc vrstvičku vody. Je-li tlak vody příliš vysoký a voda není odváděna, dojde ke ztrátě kontaktu s povrchem vozovky. Vozidlo se pak stává neovladatelným.

Co jsou hlavní příčiny ?

Jednou z hlavních příčin aquaplaningu je opotřebení pneumatik. Čím více jsou vaše pneumatiky opotřebované, to znamená méně hlubší vzorek, tím je obtížnější přebytek vody odstranit. Kontaktní plocha mezi pneumatikou a vozovkou (adheze) se tím pádem stane minimální a riziko aquaplaningu se zvýší, zejména pokud chce řidič brzdit nebo přidat plyn.

Rozdělení všech fázi před aquaplaningem
aquaplaning
Fáze 1
Mírný déšť, stabilní rychlost: omezené riziko aquaplaningu. Voda se účinné odvádí a styčná plocha mezi běhounem a vozovkou je optimální.
Fáze 2
Slabý odvod vody, vysoká rychlost, množství vody na zemi stále důležitější. Pneumatika má potíže s odváděním vody.
Fáze 3
Dezén je zaplaven, silná vrstva vody se formuje mezi vozovkou a pneumatikou. Voda už není odváděna.Pneumatika už nepřilne k vozovce a klouže.

Důsledky nedostatečného nahuštění

Nedostatečně nahuštěná pneumatika zvyšuje riziko aquaplaningu.

Tlak pneumatiky Rychlost Vysvětlení
2.4 bar (35psi) 0 km/h Celý běhoun (tmavá část obrázku), je v kontaktu s vozovkou.
2.4 bar (35 psi) 100 km/h Kontaktní plocha je zmenšena, ale voda správně odtéká díky drážkám v pneumatice.
2 bar (30 psi) 100 km/h Kontakt povrchu pneumatiky a silnice je snížen. Riziko aquaplaningu je zvýšené.
1.7 bar (25 psi) 100 km/h Voda zaplavuje pneumatiku, která se už skoro nedotýká silnice, nastává aquaplanning

LiveChat
Whatsapp Messenger