Průvodce opravou defektní pneumatiky
Poškozená pneumatika může být opravena za určitých podmínek
:
- Vnitřní struktura musí být zachována. Jízda s prasklou pneumatikou anebo skladování vozidla s prasklými pneumatikami může poškodit její strukturu.
- Škody jsou na běhounu.. Bočnice pneumatiky musí být neporušená.
- Průměr díry způsobené cizím tělesem musí být menší než 6 mm. To
vylučuje nárazy do chodníku nebo rozříznutí.
Můžete opravit runflat pneumatiky ? Ano, za
předpokladu, že pneumatika nejela na plocho ! Jinak Runflat pneumatiky jsou často
neopravitelné.
Oprava z vnějšku
Opravy z vnějšku se provádí pomocí knotů. Princip je velmi jednoduchý, oprava je levná a
trvá několik minut. Nicméně opravy s knoty nedoporučuje výrobce, protože
neexistuje zkouška vnitřní struktury pneumatiky. Oprava je krátkodobá.
Návod :
- Vyhledejte díru způsobenou cizím tělesem a použijte šroubovitý průrazník pro přípravu a vyčištění díry.
- Zatlačte knot s pomocí průtažného šídla až dosáhne středu. Je třeba knoty pomazat lepidlem kromě případu, kdy již byly předmazané.
- Vložte knot v průtažníku do otvoru a nechte jen par centimetrů přesahovat.
- Opatrně vyjměte průtažník otáčením knotu uvnitř pneumatiky.
- Nyní je třeba zastřihnout přesahující knot.
- Pneumatika opravena ! Nafoukněte vaše pneumatiky a kontrolujte, zda
neztrácí víc než 0,1 bar za měsíc jako je tomu u pneumatiky v perfektním
stavu.
Oprava zevnitř
Vkládání opravných kousků do pneumatik, nazývaných " houby " je metoda nejspolehlivější ale také nejdražší a vyžaduje profesionální vybavení. Je třeba demontovat pneumatiku a pak pokračovat v několika různých postupech. Čištění, kartáčování, vrtání, vulkanizace " houby " a odřezání přebytku
Toto řešení doporučuje výrobce.
To jsou dvě nejčastější metody oprav.