autopneumatiky
Motocyklové pneumatiky
Quad pneumatiky
plechové ráfky
Alu ráfky
set ráfky + pneumatiky
Sněhové řetězy
Vyvažování
Huštění
Nástroje a prostředky
Opravy
Baterie
Oleje
Příslušenství
TPMS
Montáž – utažení
Aditiva
Průvodce
Dodání a montáž
Profesionální
Můj účet
Kontakt
Při čtení některých odborných článků nebo procházením příspěvků se někdy zdá, že huštění pneumatik dusíkem je výrazně lepší než kyslíkem. Je pravda, že huštění dusíkem se stalo univerzálním v oblastech obchodního a vojenského letectví, závodních okruhů a velkých pozemních strojů.
Je zajímavé pro vás přejít na dusík ? To není jisté.
Vzduch, který dýcháme, je plyn složený z 78% dusíku, 21% kyslíku a 1% jiných prvků. Dusík je tedy plyn, který je přítomen ve velkém množství vzduchu, který používáme k nahušťování našich pneumatik. Jestliže víme, že huštění dusíkem může dosáhnout maximálně 99% dusíku, rozdíl se může zdát zanedbatelný.
Jako všechny plyny, dusík se podrobuje pravidlům expanze, které se vyskytují při zvýšení teploty kondenzace během ochlazování. Ve skutečnosti pro každé zvýšení teploty o 8°C, zvýšuje se tlak o 0,1 baru a naopak.
Nikdy nepoužívejte vývěvu k přípravě vaší pneumatiky, kterou chcete nafouknout dusíkem, poškodili byste neodvolatelně vnitřní struktury, které zaručují její řádně fungování.
autopneumatiky