Vyhledávání podle rozměru

Tlak v pneumatikách pro soutěže

Níže uvedena tabulka určuje tlaky odpovídající soutěžnímu řízení, v žádném případě nejsou schválené pro silnici. Proto je povinné obnovit původní tlak jakmile se opustí okruh.

Tlaky uvedené jsou pouze referenční. Zkušený řidič si je svobodně upraví podle svých preferencí a mechanických limitů. Tlak musí být nastaven na 0,15 baru přesně.

Aby nedošlo k riziku nerovnoměrného opotřebení na certifikovaných pneumatikách DOT, tlak nesmí být příliš nízký. Podhuštěni způsobuje vznik malého pruhu opotřebení na opěrných bodech pneumatiky. Správné nahuštění snižuje rizika.

Chování řidiče je jistě nejdůležitějším parametrem pro zajištění rovnoměrného opotřebení.

Typ vozidlaPoziceTlak
Přední pohonPřední2.4 / 3.15 bar
Zadní2.1 / 2.8 bar
Pohon přední/zadníPřední2.4 / 3.15 bar
Zadní2.1 / 2.8 bar
Zadní pohonPřední2.4 / 3.15 bar
Zadní2.4 / 2.8 bar

Jak snížit nebo zvýšit přetáčení v zatáčkách?

Níže uvedená tabulka uvádí podrobnosti v modifikacích pneumatik a adaptované geometrii pro soutěže, které nejsou v žádném případě schváleny pro jízdu na silnici. Proto se doporučuje obnovit původní rozměry jakmile se nejede závodní okruh.

Nastavení Snížit nedotáčivost Snížit přetáčivost
Tlak přední pneumatikyNižšíVyšší
Tlak zadní pneumatiky VyššíNižší
Velikost přední pneumatiky VětšíMenší
Velikost zadní pneumatikyMenšíVětší
Odklon předního kolaVíce kladnýVíce záporný
Odklon zadního kolaVíce zápornýVíce kladný
Sevření předního kolaVíce otevřenéVíce sevřené
Sevření zadního kolaVíce sevřenéVíce otevřené
Závlek rejdové osyVíce kladnýVíce záporný
Přední zavěšeníUvolnitPřitáhnout
Zadní zavěšeníPřitáhnoutUvolnit
Přední stabilizační tyčPružnější (tenčí)Tužší
Zadní stabilizační tyčTužší (silnější)Pružnější
Rozložení hmotnostiVětší váhu dopředuVětší váhu dozadu

Jízda v dešti

Doporučuje se zvýšit tlak v pneumatikách o 0,4 až 0,9 baru oproti tlaku na suché vozovce, aby se předešlo aquaplanningu. Upozornění: K aquaplaningu dochází, když voda vytvoří vrstvičku mezi pneumatikou a vozovkou, což může způsobit ztrátu trakce.

Zvýšení tlaku zaokrouhlí bočnice a sniží plochu mezi pneumatikou a vozovkou.

Kontaktní plocha je slabá a úzká. Rovněž to dovoluje držet kostru pneumatik otevřenou, aby mohlo dojít k optimálnímu odvádění vody.


LiveChat
Whatsapp Messenger