autopneumatiky
Motocyklové pneumatiky
Quad pneumatiky
plechové ráfky
Alu ráfky
set ráfky + pneumatiky
Sněhové řetězy
Vyvažování
Huštění
Nástroje a prostředky
Opravy
Baterie
Oleje
Příslušenství
TPMS
Montáž – utažení
Aditiva
Průvodce
Dodání a montáž
Profesionální
Můj účet
Kontakt
Níže uvedena tabulka určuje tlaky odpovídající soutěžnímu řízení, v žádném případě nejsou schválené pro silnici. Proto je povinné obnovit původní tlak jakmile se opustí okruh.
Tlaky uvedené jsou pouze referenční. Zkušený řidič si je svobodně upraví podle svých preferencí a mechanických limitů. Tlak musí být nastaven na 0,15 baru přesně.
Aby nedošlo k riziku nerovnoměrného opotřebení na certifikovaných pneumatikách DOT, tlak nesmí být příliš nízký. Podhuštěni způsobuje vznik malého pruhu opotřebení na opěrných bodech pneumatiky. Správné nahuštění snižuje rizika.
Chování řidiče je jistě nejdůležitějším parametrem pro zajištění rovnoměrného opotřebení.
Typ vozidla | Pozice | Tlak |
---|---|---|
Přední pohon | Přední | 2.4 / 3.15 bar |
Zadní | 2.1 / 2.8 bar | |
Pohon přední/zadní | Přední | 2.4 / 3.15 bar |
Zadní | 2.1 / 2.8 bar | |
Zadní pohon | Přední | 2.4 / 3.15 bar |
Zadní | 2.4 / 2.8 bar |
Níže uvedená tabulka uvádí podrobnosti v modifikacích pneumatik a adaptované geometrii pro soutěže, které nejsou v žádném případě schváleny pro jízdu na silnici. Proto se doporučuje obnovit původní rozměry jakmile se nejede závodní okruh.
Nastavení | Snížit nedotáčivost | Snížit přetáčivost |
---|---|---|
Tlak přední pneumatiky | Nižší | Vyšší |
Tlak zadní pneumatiky | Vyšší | Nižší |
Velikost přední pneumatiky | Větší | Menší |
Velikost zadní pneumatiky | Menší | Větší |
Odklon předního kola | Více kladný | Více záporný |
Odklon zadního kola | Více záporný | Více kladný |
Sevření předního kola | Více otevřené | Více sevřené |
Sevření zadního kola | Více sevřené | Více otevřené |
Závlek rejdové osy | Více kladný | Více záporný |
Přední zavěšení | Uvolnit | Přitáhnout |
Zadní zavěšení | Přitáhnout | Uvolnit |
Přední stabilizační tyč | Pružnější (tenčí) | Tužší |
Zadní stabilizační tyč | Tužší (silnější) | Pružnější |
Rozložení hmotnosti | Větší váhu dopředu | Větší váhu dozadu |
Doporučuje se zvýšit tlak v pneumatikách o 0,4 až 0,9 baru oproti tlaku na suché vozovce, aby se předešlo aquaplanningu. Upozornění: K aquaplaningu dochází, když voda vytvoří vrstvičku mezi pneumatikou a vozovkou, což může způsobit ztrátu trakce.
Zvýšení tlaku zaokrouhlí bočnice a sniží plochu mezi pneumatikou a vozovkou.
Kontaktní plocha je slabá a úzká. Rovněž to dovoluje držet kostru pneumatik otevřenou, aby mohlo dojít k optimálnímu odvádění vody.
autopneumatiky