autopneumatiky
Motocyklové pneumatiky
Quad pneumatiky
plechové ráfky
Alu ráfky
set ráfky + pneumatiky
Sněhové řetězy
Vyvažování
Huštění
Nástroje a prostředky
Opravy
Baterie
Oleje
Příslušenství
TPMS
Montáž – utažení
Aditiva
Průvodce
Dodání a montáž
Profesionální
Můj účet
Kontakt
Evropské předpisy vyžadují minimální hloubku vzorku, dovolující pneumatikám efektivně evakuovat vodu. Může se lišit podle zemí, ale je obvykle nastavená na 1,6 mm.
Většina pneumatik mají ukazatel opotřebení v drážkách běhounu a ukazují řidiči, kdy je čas na změnu pneumatik.
Jiné systémy existují pro měření opotřebení pneumatiky :
Je důležité určit možné příčiny abnormálního opotřebení běhounu. Velmi často je spojeny se špatným tlakem (podhuštěni nebo přehuštění), ale i dalšími faktory (mechanický problém-zarovnání, vyvažování, zavěšení, přenos) mohou být také příčinou předčasného opotřebení pneumatik.
Problémy opotřebení | Příčiny |
---|---|
Kraje (nejširší části běhounu) se opotřebovávají rychleji než střed běhounu. |
podhuštěni |
Pneumatiky nebyly již dlouho vyměněny | |
Zatáčka jetá ve velké rychlosti | |
Špatně sednoucí ráfky a pneumatiky | |
Střed běhounu se opotřebovává rychleji než kraje. |
Přehuštění |
Špatně sednoucí ráfky a pneumatiky | |
Pneumatiky nebyly dlouho vyměněny | |
Jedna strana pneumatiky se opotřebovává abnormálně rychle. |
Pneumatikynebyly dlouho měněny |
Problém kola je v nevyrovnané geometrii a rovnoběžnosti | |
Lokalizované jedno či více míst na běhounu vykazuje abnormální opotřebování |
Špatné brzdění |
Slabé vyvažování pneumatik | |
Příliš náhlé brzdění či akcelerace | |
Podhuštěni | |
Používejte úhlopříčku |
Problém kola v nevyrovnané geometrii |
Podhuštěni | |
Pneumatiky nebyly dlouho vyměněny | |
Nedostatečné vyvažování pneumatik |
Předčasné opotřebení pneumatik může být způsobeno nedostatečnou geometrií podvozku. Indikátor vizuální kontroly (VAI) je systém pro identifikaci problémů geometrie podvozku podle opotřebení každého kola a to bez elektronického měřicího systému. VAI představuje pět párů pryžových bodů umístěných na rameni pneumatiky. Po několika tisících kilometrů, stačí porovnat ukazatele postgraduální umístěné v hloubce v rozmezí jeden až čtyři milimetry a zkontrolovat, zda opotřebení ramene je stejné na obou stranách nápravy.
Ano, je důležité, aby se pneumatiky mírně zabrousily.
Pneumatiky jsou na povrchu pokryty vrstvou maziva. Dokonce i při prodeji jsou malé částice maziva ještě na pneumatice.
Proto by se mělo první kilometry s novou pneumatikou jet jen střední rychlostí (200 km- 400 km).
Chování každé pneumatiky se liší v závislosti na značce a profilu, nějakou dobu trvá než se nová pneumatika přizpůsobí.
Vyhněte se proto během první jízdy prudkému brzdění a akceleraci
autopneumatiky