Evropské předpisy vyžadují minimální hloubku vzorku, dovolující pneumatikám efektivně evakuovat vodu. Může se lišit podle zemí, ale je obvykle nastavená na 1,6 mm.
Většina pneumatik mají ukazatel opotřebení v drážkách běhounu a ukazují řidiči, kdy je čas na změnu pneumatik.
Jiné systémy existují pro měření opotřebení pneumatiky :
Je důležité určit možné příčiny abnormálního opotřebení běhounu. Velmi často je spojeny se špatným tlakem (podhuštěni nebo přehuštění), ale i dalšími faktory (mechanický problém-zarovnání, vyvažování, zavěšení, přenos) mohou být také příčinou předčasného opotřebení pneumatik.
Problémy opotřebení | Příčiny |
---|---|
Kraje (nejširší části běhounu) se opotřebovávají rychleji než střed běhounu. |
podhuštěni |
Pneumatiky nebyly již dlouho vyměněny | |
Zatáčka jetá ve velké rychlosti | |
Špatně sednoucí ráfky a pneumatiky | |
Střed běhounu se opotřebovává rychleji než kraje. |
Přehuštění |
Špatně sednoucí ráfky a pneumatiky | |
Pneumatiky nebyly dlouho vyměněny | |
Jedna strana pneumatiky se opotřebovává abnormálně rychle. |
Pneumatikynebyly dlouho měněny |
Problém kola je v nevyrovnané geometrii a rovnoběžnosti | |
Lokalizované jedno či více míst na běhounu vykazuje abnormální opotřebování |
Špatné brzdění |
Slabé vyvažování pneumatik | |
Příliš náhlé brzdění či akcelerace | |
Podhuštěni | |
Používejte úhlopříčku |
Problém kola v nevyrovnané geometrii |
Podhuštěni | |
Pneumatiky nebyly dlouho vyměněny | |
Nedostatečné vyvažování pneumatik |
Předčasné opotřebení pneumatik může být způsobeno nedostatečnou geometrií podvozku. Indikátor vizuální kontroly (VAI) je systém pro identifikaci problémů geometrie podvozku podle opotřebení každého kola a to bez elektronického měřicího systému. VAI představuje pět párů pryžových bodů umístěných na rameni pneumatiky. Po několika tisících kilometrů, stačí porovnat ukazatele postgraduální umístěné v hloubce v rozmezí jeden až čtyři milimetry a zkontrolovat, zda opotřebení ramene je stejné na obou stranách nápravy.
Ano, je důležité, aby se pneumatiky mírně zabrousily.
Pneumatiky jsou na povrchu pokryty vrstvou maziva. Dokonce i při prodeji jsou malé částice maziva ještě na pneumatice.
Proto by se mělo první kilometry s novou pneumatikou jet jen střední rychlostí (200 km- 400 km).
Chování každé pneumatiky se liší v závislosti na značce a profilu, nějakou dobu trvá než se nová pneumatika přizpůsobí.
Vyhněte se proto během první jízdy prudkému brzdění a akceleraci