Vyhledávání podle rozměru

Opotřebení pneumatik

1. Legální hloubka dezenu a důkaz opotřebení

Evropské předpisy vyžadují minimální hloubku vzorku, dovolující pneumatikám efektivně evakuovat vodu. Může se lišit podle zemí, ale je obvykle nastavená na 1,6 mm.

Většina pneumatik mají ukazatel opotřebení v drážkách běhounu a ukazují řidiči, kdy je čas na změnu pneumatik.

temoin nosit pneu

Jiné systémy existují pro měření opotřebení pneumatiky :

  • Digitální ukazatel opotřebení, které je vyryt na běhounu několika Číslicemi, postupně mizí.
  • Změna barvy. Vnitřní guma se barví do fluoreskující oranžové , když Je pneumatika opotřebená.
  • hloubkoměr (tento nástroj lze zakoupit v každém autocentru)

2. Opotřebení pneumatik : diagnostikovat problémy

Je důležité určit možné příčiny abnormálního opotřebení běhounu. Velmi často je spojeny se špatným tlakem (podhuštěni nebo přehuštění), ale i dalšími faktory (mechanický problém-zarovnání, vyvažování, zavěšení, přenos) mohou být také příčinou předčasného opotřebení pneumatik.

Problémy opotřebeníPříčiny
Kraje (nejširší části běhounu) se opotřebovávají rychleji než střed běhounu.
krajpneumatiky
podhuštěni
Pneumatiky nebyly již dlouho vyměněny
Zatáčka jetá ve velké rychlosti
Špatně sednoucí ráfky a pneumatiky
Střed běhounu se opotřebovává rychleji než kraje.

opotřebení běhounu pneumatiky
Přehuštění
Špatně sednoucí ráfky a pneumatiky
Pneumatiky nebyly dlouho vyměněny
Jedna strana pneumatiky se opotřebovává abnormálně rychle.

abnormální opotřebení pneumatik
Pneumatikynebyly dlouho měněny
Problém kola je v nevyrovnané geometrii a rovnoběžnosti
Lokalizované jedno či více míst na běhounu vykazuje abnormální opotřebování

abnormální opotřebení pneumatik
Špatné brzdění
Slabé vyvažování pneumatik
Příliš náhlé brzdění či akcelerace
Podhuštěni
Používejte úhlopříčku

usure diagonále
Problém kola v nevyrovnané geometrii
Podhuštěni
Pneumatiky nebyly dlouho vyměněny
Nedostatečné vyvažování pneumatik

3. Výhody VAI (Indikátor vizuální kontroly)

Předčasné opotřebení pneumatik může být způsobeno nedostatečnou geometrií podvozku. Indikátor vizuální kontroly (VAI) je systém pro identifikaci problémů geometrie podvozku podle opotřebení každého kola a to bez elektronického měřicího systému. VAI představuje pět párů pryžových bodů umístěných na rameni pneumatiky. Po několika tisících kilometrů, stačí porovnat ukazatele postgraduální umístěné v hloubce v rozmezí jeden až čtyři milimetry a zkontrolovat, zda opotřebení ramene je stejné na obou stranách nápravy.

indicateur vizuální zarovnání vai

Zabrušování

V jakém případě lapovat pneumatiku automobilů ?

Ano, je důležité, aby se pneumatiky mírně zabrousily.

Pneumatiky jsou na povrchu pokryty vrstvou maziva. Dokonce i při prodeji jsou malé částice maziva ještě na pneumatice.

Proto by se mělo první kilometry s novou pneumatikou jet jen střední rychlostí (200 km- 400 km).

Chování každé pneumatiky se liší v závislosti na značce a profilu, nějakou dobu trvá než se nová pneumatika přizpůsobí.

Vyhněte se proto během první jízdy prudkému brzdění a akceleraci


LiveChat
Whatsapp Messenger