autopneumatiky
Motocyklové pneumatiky
Quad pneumatiky
plechové ráfky
Alu ráfky
set ráfky + pneumatiky
Sněhové řetězy
Vyvažování
Huštění
Nástroje a prostředky
Opravy
Baterie
Oleje
Příslušenství
TPMS
Montáž – utažení
Aditiva
Průvodce
Dodání a montáž
Profesionální
Můj účet
Kontakt
Není nic nepříjemnějšího pro řidiče, než zjistit defekt těsně před nástupem do auta. Anebo uslyšet zlověstný zvuk pneumatik na konci života zatímco jedete ve vysoké rychlosti po dálnici. Naštěstí máme za sebou dlouhou cestu od 50. let. Nyní již pneumatiky neexplodují jako pouťové balónky a moderní technologie jako je RunFlat nebo bezdušové dovolují se vyhnout mnoha nepříjemnostem. Dokonce i standardní pneumatiky vstupní úrovně vykazují solidní pevnost.
Na této stránce se budete moci informovat o:
Cizí těleso :vniknutí cizích těles do běhounu vede k více či méně rychlé ztrátě tlaku. Jsou to obvykle hřebíky, šrouby, rozbité sklo a ostré kameny, které jsou odpovědné za propíchnutí.
Špatný tlak : Na rozdíl od všeobecného přesvědčení, není přetlak nebezpečný na rozdíl od podtlaku. Vskutku, jezdit pod tlakem může poškodit vnitřní strukturu pneumatiky a zvyšuje valivý odpor. Riziko propíchnutí je velmi důležité a obtížné odhalit.
Tady neřešíme otázku výměny kola, ale přijmutí nejvhodnějšího přístupu, aby se minimalizovalo riziko nehody.
Často podvědomě zastavujeme, jakmile pociťujeme první vlnění anebo problém s řízením. Ale při náhle ztrátě tlaku nebo výbuchu je nejlepší reflex mírně zrychlit, abychom se udrželi na cestě a teprve poté zastavit.
Vězte, že nadále jezdit s prázdnou pneumatikou výrazně snižuje možnost opravy v garáži.
Je možné dočasně opravit bezdušovou pneumatiku (bez duše) s protitrhlinovou láhví pokud škody nejsou příliš velké. Protitrhlinová láhev obsahuje pěnu dovolující zacpat poškození.
Je třeba najít místo poškození, extrahovat cizí těleso a vstříknout obsah protitrhlinové láhve nafukovacím ventilem. Po znovu nasednutí za volant je vhodné jet velmi pomalu.
Pokud pokusy o dočasnou opravu nevyšly, měli byste použít rezervní kolo. Myslete proto pravidelně na kontrolu své rezervní pneumatiky.
Pro vyměnu vaší pneumatiky,začněte zatažením ruční brzdy a zařaďte rychlostní stupeňabyste znehybnili auto po dobu výměny kola.
Povolte matice na kolech, nadzvedněte vozidlo heavereme a úplně odšroubujte matice. Umístěte pak rezervní kolo a přitáhněte matice. Jakmile bude auto opět pevně stát na zemi, matice dotáhněte.
Náhradní kolo není kolo jako každé jiné a neumožňuje jet rychleji než 80 km/h! Za žádných okolností by nemělo nahradit píchlé kolo po delší dobu.
Ledaže byste byl vybaveni sadou na opravu pneumatik Tubeless a věděli, jak ji použít, je nezbytné se dostavit ke svému opraváři.
Některé pofiderní opravny by vám rády naúčtovaly servis za cenu zlata.
Zde je návod, jak by měla být pneumatika opravena :
Chcete-li zjistit rozsah škod, je nutné odstranit pneumatiku z ráfku a zkontrolujte jak vně i uvnitř pneumatiky. Někdy pneumatika, která se zda opravitelné mimo dokazuje nepoužitelný.
Jednoduchý uzávěr není dostatečný, aby zajistil opravu pneumatik, protože neexistuje žádná záruka, že vzduch není nadále uniká. Konečné tím, že blokuje průchod vzduchu přes lepivé látky, není dost jeden, protože vlhkost může prosakovat urychlují korozi kovových dílu.
Chcete-li být řádně opraveny, vnitřní membrána musí být vyčištěny, daleko nečistoty, a skus krém potažené speciální kaučukové směsi, protože utěsnění vzduchové volání pro specifickou léčbu ideálního výkonu.
Jedna se o pneumatiky původně vyvinuté společnosti Michelin (PAX) a nyní vyrobené všech hlavních výrobců. Maji gumové bočnice výztuž, aby unesly hmotnost vozidla i při proražení s extrémně tuhými bočnicemi. V případě defektu, je možné pokračovat v jízdě nízkou rychlosti (80 km/h) do nejbližšího servisu. Pneumatiky runflat jsou označeny znakem na boku dle výrobce: ZP, SSR, ROF,EMT, RFT a BSR
Můžeme nahradit Runflat pneumatiky s konvenčními pneumatikami ?
Je to možné, ale pozor na následující :
Můžeme vyměnit klasické pneumatiky za runflat ?
Ne, a to pro více důvodů :
Na téže nápravě, jste povinni mít stejnou úroveň opotřebení (5 mm rozdíl mezi hloubkou hlavních drážek) a stejnou pneumatiku (stejný profil stejně velikosti). Většinu času, takže budete nuceni změnit dvě pneumatiky
Na 4WD auta, je lepší měnit všechny čtyři pneumatiky pro výměnu defektu pneumatiky může způsobit poruchy v řízení trakce nebo kontroly stability. To může v některých případech dojít k vážnému poškození vozidla. Nemůžete vyměnit pneumatiku, i když další 3 pneumatiky jsou nové nebo téměř nové.
autopneumatiky