Vyhledávání podle rozměru

Kontaktní zóna : riziko přehuštění a podhuštěni

Pneumatiky vašeho vozu vypadají impozantně a pevně ukotveny na asfaltu ? A přesto, kontaktní plocha pneumatik je často omezena na několik čtverečných centimetrů. Je nezbytné dodržovat základní bezpečnostní pravidla, aby nedošlo ke zbytečnému ohrožení.

Kontaktní plocha pneumatiky je omezena i za optimálních podmínek. To vyžaduje pravidelnou kontrolu tlaku pneumatik. Nedostatečný tlak může opravdu radikálně změnit množství styčné plochy, jak je uvedeno níže:

tlak by měl být pravidelně kontrolován a zdání může klamat.


Další důležitý bod se týká úhlu naklopení karoserie. Jak jsme vysvětlili v našem průvodci, čím větší je úhel naklopení karoserie, tím méně je pneumatika v kontaktu s vozovkou. Níže uvedeny diagram znázorňuje tuto situaci dokonale :


Určitý úhel umožňuje projíždět zatáčkami s větší lehkostí. Na druhou stranu drasticky redukuje množství kontaktovaného povrchu !

Jedná se o malé změny, neznatelné, které nakonec mohou mít významný vliv na chování vozidla.

Kontaktní plocha musí být neustále monitorovaná, aby se zabránilo riziku aquaplaningu. Měli byste vědět, že nebezpečí aquaplaningu je stejně závislé na kontaktní ploše jako na hloubce dezénu běhounu.

Vztah mezi výškou a plochou

Jak je uvedeno níže, forma styčné plochy se mění s výškou pneumatiky, ať už významnou (65, levý diagram), nebo omezenou (35 vpravo diagram).


LiveChat
Whatsapp Messenger