Vyhledávání podle rozměru

Koupit motocyklové pneumatiky cross/trial

Pneuleader.cz vám nabízí velmi široký výběr pneumatik řady "Motocyklové pneumatiky cross/trial". Sledujeme konkurenční ceny a systematicky se přizpůsobujeme nejnižším cenám, abychom vám mohli nabídnout nejlepší ceny.

Doručení zdarma již při nákupu 1. motocyklové pneumatiky na našich webových stránkách.

Které motocyklové pneumatiky cross/trial jsou nejlepší?

  • Pirelli Scorpion Rally STR
  • Pirelli Scorpion MX Extra X
  • Dunlop Geomax MX51 Medium Terrain
  • Maxxis M7320 Trialmaxx
  • Vee Rubber VRM140
  • Metzeler MCE 6 Days Extreme
  • Mitas C02
  • Pirelli MT21 Rallycross
  • Pirelli MT15 Mandrake
  • Mefo Sport Mfc 12 Stone Master
  • Mefo Sport Mfe 99 Explorer
  • Michelin Cross AC-10 Rear
  • Michelin Trial Competition X 11

Nejoblíbenější velikosti:

Pro bezpečné provozování motokrosu nebo trialu a zvýšení vašich šancí na výhru jsou kvalitní pneumatiky nezbytným motocyklovým příslušenstvím. Tyto vybavení jsou nezbytné pro správnou ovladatelnost vašeho dvoukolového vozidla, protože jsou to ony, které zajišťují spojení se zemí. Abychom vám pomohli je správně vybrat, Pneuleader.cz pro vás připravil několik praktických rad a tipů, které objevíte v průběhu tohoto nákupního průvodce pneumatikami pro motokros/trial.

Jak rozpoznat pneumatiky pro motokros/trial?

Nové pneumatiky pro motokros a trial se vyznačují přítomností hřebů na povrchu jejich běhounu. Jsou to tyto gumové výstupky, které jim umožňují dobře se držet na silnici, bez ohledu na její techničnost. Pro rozlišení pneumatiky pro motokros od pneumatiky pro enduro stačí pečlivě zkontrolovat velikost jejich hřebů. Ty na kolech obvykle používaných pro motokros a trial jsou větší. Nicméně není neobvyklé vidět motocyklisty vybavovat svůj motokros pneumatikami pro enduro. Tyto poskytují zejména lepší přilnavost v zatáčkách.

Kdy vyměnit pneumatiku pro motokros/trial?

I když jste si vybrali nejlepší pneumatiky a mají dobrou životnost, jejich výměna se může stát nutností ve dvou situacích: když jsou opotřebované a po několika defektech.

Vaše pneumatiky jsou opotřebované

Obecně platí, že životnost pneumatik používaných pro motokros nebo trial je 4 roky. Nicméně, pokud jezdíte pravidelně, gumy se pravděpodobně opotřebují mnohem rychleji.

Prvním prvkem, který musíte vzít v úvahu při posuzování míry opotřebení vašich pneumatik, je stav jejich hřebů. Pokud jsou na konci zcela zaoblené, znamená to, že vaše gumy jsou opotřebované. Stejně tak, když jsou vaše hřeby vážně poškozené (nebo začínají odtrhávat jeden po druhém), měli byste co nejdříve vyměnit své pneumatiky. Používání pneumatik s zaoblenými nebo chybějícími hřeby vás vystavuje rizikům více či méně vážným v závislosti na typu terénu, na kterém jezdíte, zejména v zatáčkách. Bez ohledu na třídu pneumatik, přímé důsledky těchto forem opotřebení obvykle zahrnují ztrátu přilnavosti kol. Brzdové destičky již nemohou plnit svou roli a to prodlužuje brzdnou dráhu. Také budete mít větší potíže s ovládáním vaší motorky.

Změna barvy a trhliny jsou také mezi znaky, které ukazují, že pneumatika pro motokros/trial je opotřebovaná a měla by být vyměněna. Tyto znaky se objevují, když je guma stará nebo když byla dlouho opuštěna v špatných podmínkách. Trhliny na vzorku se obvykle objevují na základně hřebů. Ale postupně se rozšiřují na boky pneumatiky. Pokud jde o změnu barvy, projevuje se ztrátou černé barvy pneumatiky, která pak šedne.

Všechny pneumatiky, které vykazují tyto znaky, mohou prasknout, pokud je budete nadále intenzivně používat.

Kromě toho, když zjistíte, že opotřebení vašich pneumatik je nerovnoměrné, tedy že některé části jsou více poškozené než jiné, měli byste okamžitě přemýšlet o výměně. Jde o vaši bezpečnost! Doporučuje se vyměnit přední a zadní pneumatiku současně pro nejlepší zážitek z jízdy.

Po několika defektech

Jelikož se motokros a trial provozují většinou na náročném terénu nebo terénu plném překážek, defekty jsou časté. Velmi často, když je defekt na dobré pneumatice malý, je možné závadu opravit a používat ji ještě nějakou dobu. Nicméně, po několika defektech a tedy mnoha opravách, je nejlepší řešení pro předejití nepříjemných překvapení jednoduše vyměnit kola. To platí i pokud máte pneumatiky pro motokros, které fungují s duší.

V některých případech může být nutná výměna pneumatiky i po jediném defektu (když je otvor příliš velký například).

Jaké kritéria vzít v úvahu při výběru pneumatik pro motokros/trial?

Správný výběr vašich pneumatik pro motokros/trial je rozhodující pro dobré výkony na trati a pro vaši bezpečnost.

Rozměry pneumatik

Je důležité, aby nové pneumatiky, které si vyberete pro svou motorku, respektovaly rozměry doporučené výrobcem. Použití příliš velkých nebo malých kol je silně nedoporučováno, protože to může mít nežádoucí účinky na jízdní vlastnosti motocyklů. Aby se předešlo jakýmkoli problémům, jednoduše vyberte pneumatiky, které mají stejné rozměry jako vaše původní pneumatiky (pokud měníte kola poprvé).

Tyto informace najdete na boku vašich starých kol. Obvykle jsou prezentovány takto: 140/80-18 70 M. Tyto různé hodnoty reprezentují postupně:

  • Šířku kola v milimetrech;
  • Poměr mezi výškou boku pneumatiky a její šířkou;
  • Průměr pneumatiky vyjádřený v palcích;
  • Index nosnosti následovaný indexem rychlosti (zde 70 M).

Pokud se z praktických důvodů rozhodnete koupit pneumatiky s rozměry odlišnými od rozměrů vašich původních pneumatik, ujistěte se, že se od nich příliš neodchylujete. Řádně se informujte předem o tom, do jaké míry bude možná změna rozměrů.

Typ terénu, na kterém často jezdíte

Aby jste si mohli plně užít každou vaši další jízdu na motorce, vaše nová kola musí nutně být přizpůsobena typu terénu, na kterém nejčastěji jezdíte. Pokud používáte pneumatiky, které nejsou přizpůsobeny vašemu oblíbenému terénu, tyto se rychle opotřebují a budete je muset měnit velmi často.

Takže, pokud jezdíte hodně na suchém terénu, budete potřebovat tvrdé gumy pro bezproblémovou jízdu. Naopak, pokud většinou jezdíte po mokrých cestách, budete potřebovat měkké gumy. Ty vám umožní mít dobrou přilnavost a dobře ovládat chování vaší motorky.

Existují také smíšené pneumatiky, ani příliš měkké, ani příliš tvrdé, které se velmi dobře přizpůsobují všem typům terénů. Můžete je používat, bez ohledu na vaši úroveň zvládnutí.

Nakonec existují také pneumatiky pro motokros speciálně navržené pro výkon v blátě. Pokud často jezdíte na blátivých okruzích, pak byste se měli obrátit právě na tyto kola. Rozpoznáte je podle značení MS (nebo M+S), které mají na boku.

V případě pochybností neváhejte požádat o radu zkušené motocyklisty a závodní nadšence. Můžete nás také kontaktovat pro více informací.

Homologace

Motokros a trial jsou off-road disciplíny, které se neprovádějí na silnicích otevřených pro provoz. Nicméně, pokud z nějakého důvodu chcete řídit své dvoukolové vozidlo na těchto silnicích, pak budete muset vybrat vybavení homologované FIM. Toto označení se často nachází na boku enduro pneumatiky.

Místo homologace FIM můžete vybrat pneumatiky, které mají číslo DOT. Ty jsou také přijaty na silnicích otevřených pro provoz.

Jak namontovat vaše pneumatiky pro motokros/trial?

Nemusíte se obávat montáže tohoto typu pneumatiky od velkých značek zakoupených u Pneuleader.cz. Kromě prodeje pneumatik, abychom vám pomohli, nabízíme vám naši síť profesionálních partnerů. Více než 100 garáží je k vašim službám po celém české území. Budete muset vybrat nejbližšího profesionála, který se postará o příjem vaší objednávky, montáž pneumatik s správným tlakem vzduchu a vyvážení. Tato služba vám je nabízena za nejlepší ceny.

Co si z toho vzít? Při výběru pneumatik pro motokros nebo trial je důležité vzít v úvahu některé prvky, jako jsou rozměry vašich původních kol a typ terénu, kterým často jezdíte. Kontrola přítomnosti homologace je také důležitá, pokud chcete občas jezdit na silnicích otevřených pro provoz. U Pneuleader.cz můžete vybírat v katalozích od uznávaného výrobce, jako je Pirelli. Modely Pirelli Scorpion Rally STR a Pirelli Scorpion MX Extra X jsou perfektními příklady. Objednejte také podle vašich potřeb pneumatiku Dunlop (jako Dunlop Geomax MX51 Medium Terrain), pneumatiku Michelin nebo Maxxis.

LiveChat
Whatsapp Messenger