Nokian je významným výrobcem pneumatik usazeným v severských zemích od roku 1934. Jeho závody se nacházeji v Nokie ve Finsku a ve Vsevolozhsku v Rusku. Výrobce je považován za nezpochybnitelného znalce na trhu zimních pneumatik. Vskutku, hlavní investiční trhy Nokian jsou oblasti, kde vládnou podobné podmínky připomínající ty severní, a které představují výzvu pro řádné fungování pneumatiky, zvláště s ohledem na sníh a tvrdě se měnící povětrnostní podmínky . Nokian vyvinul širokou škálu pneumatik k dostání v celé Evropě, které jsou k dostání ve více jak 900 prodejních místech.
Prohlédněte si naši širokou škálu modelů Nokian a najděte ten, který dokonale vyhovuje vašim potřebám. Užijte si nejlepší ceny na celý náš sortiment!
Od podélné drážky, která lemují rameno, je podporována bočními žebry pod úhlem 20 stupňů. Tyto drážky poskytují vynikající jízdní vlastnosti v zatáčkách, při změně směru, nebo dokonce při podřízení nebo smyku.
Dvojitý podpěrný systém na vnější straně pneumatiky hraje svou roli při intenzivní jízdě: struktura se zpevňuje, protože bloky se opírají jeden o druhý, což přináší přesnost řízení. Naopak, toto podpěrné opatření je mnohem méně intenzivní při standardní jízdě, což snižuje reakci na valivý odpor a tím i spotřebu vozidla. Oblast ramene je také podporována úhlem 20 stupňů, kterým se vyznačují strany žebrování. To přináší pneumatice další stabilitu, hlavně v zatáčkách, během změny směru a také při náhlém manévru k vyhnutí se překážce.
Déšť je meteorologickým jevem, který způsobuje většinu nehod na letních silnicích. Riziko ztráty kontroly nad vozem dramaticky stoupá, když se náhle rozpoutá bouřka. Hlavním viníkem je nedostatečná přilnavost pneumatik, která je zodpovědná za jev aquaplaningu. Proto společnost Nokian Tyres navrhla na letních pneumatikách šikmé drážky, které zvyšují grip na mokré vozovce a brání aquaplaningu v nebezpečných dešťových situacích. Tyto šikmé drážky jsou umístěny v hlavních příčných rýhách na vnitřní straně pneumatiky. Zvýšený počet těchto drážek umožňuje těmto eliptickým výřezům uchovat velké množství vody. Tento nápad poskytuje pneumatice adekvátní přilnavost, i když časem dochází k opotřebení pneumatiky. Čím více se pryž opotřebovává, tím více se zvětšuje objem šikmých drážek, které se rozšiřují v jejich spodní části.
Guma na bocích pneumatiky obsahuje materiál používaný v letectví a pro vojenské účely, nesouvislé aramidové vlákna s výjimečnými vlastnostmi odolnosti. Tyto vlákna extrémně zpevňují boční stranu pneumatiky, čímž jí poskytují mnohem lepší odolnost vůči poškození a řezům.
Sochy Cross-Block bloků v centrální části pneumatiky jsou navrženy tak, aby působily ve dvou směrech. Lamely Cross umístěné blízko vnějšího ramene tvoří pevný val, který mu dodává stabilitu za jakýchkoli podmínek. Lamely Cross umístěné blízko vnitřního ramene tvoří více artikulovaný val. Poskytují jemnější spojení s cestou a snižují reakci na valivý odpor a intenzitu hluku. Byla provedena důkladná optimalizace objemu drážky a sklonu lamely Cross, která tvoří šikmou hranu vůči valu. Když je vozovka mokrá, lamela Cross ukládá vodu z cesty a maximalizuje její odvodění do hlavních žlábek, což zvyšuje prevenci aquaplaningu.
Hlavní drážky pneumatiky jsou vyhlazeny, což jí dodává kromě elegance také velkou schopnost efektivně odvádět vodu z cesty. Drážky na žebrech, které ústí do těchto hlavních kluzkých drážek, zvyšují celkový objem drážek pneumatiky a pomáhají odolávat možnosti aquaplaningu.
U společnosti Nokian Tyres se pro každou pneumatiku používají pouze čištěné oleje a výroba v žádném okamžiku nezahrnuje toxické nebo karcinogenní chemické látky. Jako ekologický lídr mezi výrobci pneumatik je Nokian průkopníkem v používání čištěného oleje s nízkým obsahem aromatických látek. Přesto jsou jeho výkony v oblasti bezpečnosti a zejména přilnavosti pneumatiky na mokrém povrchu vynikající bez ohledu na roční období.
Nejbližší podélná žebra k vnitřnímu rameni jsou pruhovaná hlubokými Hydro diagonálními drážkami, aby dodala pneumatice stabilitu. Tyto drážky zlepšují ochranu proti aquaplaningu tím, že zachytávají více vody na povrchu a směrují ji do velkých obvodových drážek.
Tato inovace se nachází také na hlavním žebříku nejbližším k vnějšímu rameni. Celkově tyto široké drážky přinášejí více bezpečnosti za deštivých podmínek a výrazně snižují riziko smyku na mokrém asfaltu.
Nokian Twin Trac Silica je směs pryže složená samozřejmě z přírodního kaučuku, ale také z křemíku a řepkového oleje. Originální rozložení částic zajišťuje pneumatice optimální přilnavost na sněhu a v dešti. Tento inovativní mix také zdokonaluje stabilitu řízení a reakci na opotřebení pneumatiky. Kvalita a objem použitých materiálů udržují vynikající výkonnost pneumatiky v zimním období, i při intenzivních změnách teploty nebo po velmi mnoha kilometrech. Spotřeba vozidla je pak výrazně snížena díky drastickému snížení odporu při otáčení.
V pneumatice s vícevrstvou strukturou dává použití několika směsí pryže pneumatice její různé vlastnosti.
Vrstva pryže běhounu Nokian Intelligent UHP Silica umožňuje zachování nejlepšího spojení s vozovkou bez ohledu na situaci a je navržena tak, aby dávala maximum při intenzivním použití stejně jako při vysokých rychlostech.
Střední vrstva obsahuje směs s nízkomolekulární nanosilikou. S tímto originálním a inovativním složením pozorujeme skutečně rychlejší přenos směrových změn než s klasickými směsmi.
Co se týče spodní vrstvy, její směs pryže s extrémní tuhostí snižuje odpor při otáčení, což výrazně snižuje teplotu, což vede k zvýšené odolnosti vůči stárnutí, nižší energetické spotřebě a snížení toxických emisí do životního prostředí.
Pneumatika obsahuje indikátor opotřebení (DSI), který umožňuje zjistit zbývající hloubku svých drážek. Tento indikátor je tvořen řadou čísel v milimetrech, které jsou zapsány na běhounu. Čím více se běhoun opotřebovává s každým ujetým kilometrem, tím více se tato čísla mažou. Pneumatika obsahuje druhý indikátor, který informuje o riziku aquaplaningu. Kapka je umístěna na středovém bloku 4 mm od dna drážek. Když je tato kapka smazána opotřebením pryže, je čas provést výměnu pneumatik, protože riziko aquaplaningu je velké.
Informační oblast na boku pneumatiky Nokian zvyšuje bezpečnost tím, že zobrazuje indikátory umístění a tlaku. Takto lze označit umístění při montáži během výměny pneumatik, stejně jako správný tlak nafouknutí. Novou informaci lze dokonce zaznamenat v této oblasti, a to je točivý moment utahování šroubů na slitinových ráfcích. Většina sportovních pneumatik UHP je montována na hliníkových ráfcích, pro které vyžaduje utahování šroubů zvýšenou pozornost. Je to zvýšená bezpečnost pro uživatele, protože je nutné, aby byly šrouby utaženy na správný točivý moment a aby byly dotahovány každých 100 nebo 200 kilometrů.
Složení Nokian Intelligent UHP Silica běhounu je optimalizováno tak, aby mohlo reagovat na intenzivní použití a vysoké rychlosti. Molekulární řetězce této pryže spojené s částicemi křemíku vytvářejí obzvláště robustní směs, která si zachovává svou pružnost. Trvale snáší velký rozsah teplot a zvyšuje přilnavost na mokrých vozovkách kdykoli během dne od jara do podzimu. Spojení s cestou je ideální a nepřipouští žádné odchylky bez ohledu na okolnosti.
Optimalizace pohodlí při jízdě je cílem inovace Silent Groove Design, která je přítomna na stěnách podélných gumových bloků, kde polokulové prohlubně, stylizované jako golfový míček, kontrolují pohyb vzduchu. Zastavují také zvuky vydávané hranami příčných žeberek a vydávání nepříjemných pískání. V důsledku toho jsou hluky uvnitř kabiny výrazně sníženy, stejně jako vnější hluk z otáčení. Nakonec je jízda tichá a o to příjemnější. Silent Groove Design také chladí povrch pneumatiky snižováním aerodynamické reakce, což naopak zvyšuje odolnost proti poškození a kilometráž.