Hlavní typy hliníkových ráfků

Chcete-li vyměnit vaše ráfky, buď proto, že jsou rozbité anebo pro změnu vzhledu vašeho vozidla, několik otázek je třeba si zodpovědět :

Jaké jsou různé typy ráfků ?

Disky jsou plastové výrobky, jejichž krása může být úžasná, ale jejichž vlastnosti zůstávají často ve stínu. Nejdříve jejich složení: hovoří se o ráfku k designovému zkompletování objektu v hovorové řeči. Ve skutečnosti mohou být ráfky vyrobeny z jednoho kusu monoblokové disky (nejvíce rozšířené ), nebo složené z několika částí pro demontovatelne disky : centrální jádro, vnější obruč a talířek.

Odnímatelný disk se skládá ze dvou nebo tři částí svařených dohromady, aby vytvořily kompletní ráfek.


Snímatelné disky jsou navrženy různými metodami. Jádro může být buď kované nebo lité. Tříčlenná vnější obruč je často vyrobena z hliníku , ale může být i z magnezia.

Dovolují získat ráfky na míru pro různé aplikace. Původně tento typ ráfku byl vyvinut pro závodní automobily a postupně se"demokratizoval" u tuningovych nadšenců.

Snímatelné ráfky jsou vyhrazeny pro nejluxusnější trh. Umožňují větší flexibilitu přizpůsobení se a vyhovují vozidlům málo rozšířených rozměrů nebo pro tuning. V případě nehody je možné vyměnit pouze poškozené části ráfku.

Jaké jsou různé procesy výroby ráfků ?

Pro monoblokove ráfky

Odlévání ráfků se provádí vyléváním speciální formy tekutým hliníkem. Je používáno několik metod. Vypadá to jednoduše, ale zdání klame, výroba kvalitních ráfků vyžaduje velké mistrovství.

Lití gravitací

Liti gravitace jenejjednodussi způsob lití plastů. Je to prostě využívá gravitaci vyplnit formu.

Lití gravitací je nejjednoduší způsob pro vylití formy. Poslouží pouze gravitace k naplnění formy. Vylévání formy má hlavní výhodu v nízkých nákladech. Je to současně dobrá metoda pro případ, kdy design vítězí nad váhou. Díky tomu, že metoda spočívá pouze ve fenoménu gravitace, hustota hliníku tohoto typu ráfku není příliš vysoká jako při jiných způsobech výroby. Všeobecně vzato tyto ráfky potřebují značně více hmoty, aby odpovídaly požadavku odolnosti.

Formování nízkým tlakem

Formování nízkým tlakem znamená rychlejší vylévání formy hliníkem než u gravitačního lití. Mechanické vlastnosti materiálu jsou vylepšené větší hustoou. Výrobní náklady jsou lehce vyšší než u gravitace. Přesto je dnes tato výrobní metoda nejvyhledávanější. Někteří výrobci se domáhají snížení váhy ráfku při posílení struktury, a to i přes vyšší náklady. Ráfek tvořený nízkým tlakem je nejvyhledávanější na trhu z důvodu ceněné vyrovnanosti mezi váhou a odolností.

Technologie lití a fluo-točení

Tato přesná metoda vychází z nízkotlakého lití. Speciální zařízení rozrotuje formu a zahřeje vnější část formx, zatímco přírlačné válečky tlačí na vnější část ráfku a protahuje jej jako na hrnčířském kruhu.

Kombinací tepla, tlaku a rotace získá ráfek podobnou odolnost jako ráfek kovaný, ale za podstatně nižší náklady.

OZ je odkaz na výrobní technologii pro ráfky Formule 1, a to již po mnoho let. Náhradní ráfek Formule HLT je jedním z nejdiskutovanějších příkladů uskutečněných fluo-točením.

Technologie HLT je výjimečnou technologií O.Z, která se drží v tajnosti.

Všichni výrobci se snaží přiblížit kvalitě kovaných ráfků za měnší náklady.

Kované ráfky

Jsou to nejlepší ráfky.

Metoda kování spočívá v modelování ráfku vysokým tlakem z hliníkového bloku.

Konečný produkt je odolný a lehký, což se vysvětluje modifikací metalických krystalů posilující jeho strukturu.

Náklady spojené s výrobou kovaného ráfku z něj dělají luxusní zboží.

Demontovatelné ráfky

Jak je výše uvedeno výroba snímatelných ráfků není odlišné od těch, které jsme právě probírali, jen se každý kus vyrábí samostatně.

To umožňuje mnoho výrobních a materiálových použití. Je například možné mít střední část ráfku z formovaného magézia v kombinaci s tepaným hliníkem


LiveChat
Whatsapp Messenger