Žádné další škrábance na pneumatikách s ochranným lemem ráfku

Říkali jste si, na co jsou odkazy zkratek MFS, FR, FSL nebo RPB na profilu pneumatiky ?

Tyhle příšerné názvy ukazují na přítomnost ochranného okraje ráfku pneumatiky. To omezuje poškození způsobená odřením o chodník nebo odlétajícími úlomky na silnici.

Pro ilustraci porovnejte následující dvě fotky:


Není potřeba hledat 7 rozdílů, ale co je zřejmě, že levý ráfek je zcela obnažen pro nárazy a úlomky. Zatímco pravý ráfek je vybaven posunutou ochranou přírubou , která jej chrání před nárazy. Je to pneumatika, která vydrží větší náraz, nikoliv ráfek.

Pneumatiky s ochranným lemem ráfku jestlipak jsou rozšířené ?

Ne, většina standardních pneumatik není vybavena touto technologií. Vysvětluje se to tím, že standardní pneumatiky jsou pravidelně montované na ocelové ráfky s kryty kol s cílem zlepšit vzhled vozů . Avšak, ochranné hrany omezují výběr poklic, protože neumožňují určité způsoby upevnění.

Navíc, ochranný lem ráfku, s či bez vyztužení, nabízí pouze omezenou ochranu proti lehkým nárazům a poškozením, obecněji nazývané škrábnutí.


Znáte Rimblades ?

Existují jiná důstojná řešení pro ochranu ráfku jako "Rimblades", které se lepí lepidlem. Ochrana je méně účinná než lem či příruba, ale může být nahrazen po srážce. Rimblades existují v různých barvách a mohou zlepšit vzhled ráfku.


LiveChat
Whatsapp Messenger