autopneumatiky
Motocyklové pneumatiky
Quad pneumatiky
plechové ráfky
Alu ráfky
set ráfky + pneumatiky
Sněhové řetězy
Vyvažování
Huštění
Nástroje a prostředky
Opravy
Baterie
Oleje
Příslušenství
Montáž – utažení
Aditiva
Průvodce
Dodání a montáž
Profesionální
Můj účet
Kontakt
Říkali jste si, na co jsou odkazy zkratek MFS, FR, FSL nebo RPB na profilu pneumatiky ?
Tyhle příšerné názvy ukazují na přítomnost ochranného okraje ráfku pneumatiky. To omezuje poškození způsobená odřením o chodník nebo odlétajícími úlomky na silnici.
Pro ilustraci porovnejte následující dvě fotky:
Není potřeba hledat 7 rozdílů, ale co je zřejmě, že levý ráfek je zcela obnažen pro nárazy a úlomky. Zatímco pravý ráfek je vybaven posunutou ochranou přírubou , která jej chrání před nárazy. Je to pneumatika, která vydrží větší náraz, nikoliv ráfek.
Ne, většina standardních pneumatik není vybavena touto technologií. Vysvětluje se to tím, že standardní pneumatiky jsou pravidelně montované na ocelové ráfky s kryty kol s cílem zlepšit vzhled vozů . Avšak, ochranné hrany omezují výběr poklic, protože neumožňují určité způsoby upevnění.
Navíc, ochranný lem ráfku, s či bez vyztužení, nabízí pouze omezenou ochranu proti lehkým nárazům a poškozením, obecněji nazývané škrábnutí.
Existují jiná důstojná řešení pro ochranu ráfku jako "Rimblades", které se lepí lepidlem. Ochrana je méně účinná než lem či příruba, ale může být nahrazen po srážce. Rimblades existují v různých barvách a mohou zlepšit vzhled ráfku.