Vyhledávání podle rozměru

Vyvážení pneumatik, geometrie pneumatik a rovnoběžnost

Pokud nejste zkušený řidič s rozsáhlými znalostmi v oblasti mechaniky a disponujícím odpovídajícím nářadím, nastavení geometrie by se neměla měnit. Každé vozidlo vyžaduje optimální konfiguraci sklon úhlu,úhlu žlábku a úhlu špičky, které pouze mechanici odborných garáží jsou zvyklí provádět, protože každá desetina milimetru se počítá.

Geometrie spočívá v kontrole a nastavení vyvážení čtyř kol. Tato práce stojí mezi 50 až 100 euro.

I když ceny se mohou zdát příliš vysoké, nesprávné nastavení může mít významné dopady na životnost pneumatiky a způsobit další náklady stejně jako špatný pocit za volantem.

Před vstupem do více technických úvah je důležité se zeptat na pár otázek ohledně geometrie.

Geometrie je rutinní činnost stejně jako výměna oleje?

Ne, geometrie je specialni procedura, která by měla být provedena pouze tehdy, pokud zaznamenáte některý z následujících fenoménů :

  • Vozidlo táhne doleva nebo doprava v přímém směru.
  • Opotřebení pneumatik je nerovnoměrné.
  • volant není v ose.
  • Pneumatiky pískají bez zjevného důvodu.

Musím dělat kontrolu geometrie pokaždé, když měním pneumatiky ?

Obecně platí, že není povinné dělat tuto kontrolu, pokud budete mít stejně rozměry jako dříve. Rozměrová změna pneumatik ale zahrnuje nastavení geometrie řízení. Rovněž většina garáží nabízí tento ovládací prvek automatické bezpečnosti.

Seřizování, co to přesně je ?

Seřízení kol je kontrola a úprava následujících úhlů: úhel karoserie, úhel chasse a úhel špičky (rovnoběžnost)

Každé auto má velmi přesně měření, ale někteří amatérští nadšenci si rádi provádí některé změny, kterými si přizpůsobují chod svých vozidel . Nastavení zarovnání se provádí v milimetrech a provádí se na speciálním stroji : lavici geometrie l

.

Sbíhavost kol

Sbíhavost kol je symetrický úhel, který svírají podélné osy kol vozidla. Kladná sbíhavost znamená, že přední část kol směřuje k podélné ose vozidla. O zápornou sbíhavost (též rozbíhavost) jde v případě, že přední část kol směřuje od osy vozidla.

V případě sportovního řidiče, negativní stupeň úhlu umožní ostřejší projetí zatáčky. Naopak, s takovýmto úhlem ztrácí na přilnavosti s vozovkou, což je na škodu při brždění či prudkém zrychlení.

Záklon rejdového čepu

Také vyjádřen ve stupních , je to úhel, který znázorňuje rozdíl mezi mezi osou čepu a mezi svislou osou vozidla.

Tento úhel zajišťuje stabilitu při vysoké rychlosti a automatické centrování řízení . Záklon rejdového čepu není běžně modifikovatelný, jediné úpravy slouží k napravení rovnováhy po nehodě..


Úhel sevření

Úhel sevření, také nazývaný úhel otevření, odpovídá vzdálenosti mezi osou kola a podélnou osou vozidla Pokud se pomyslné přímky překřižují před vozidlem, mluvíme o úhlu sevření. V opačném případě se jedná o úhel otevření.


Za účelem zajištění rovnováhy mechanických sil, vozidlo se zadním pohonem je často charakteristický úhlem sevření kdežto vozidlo s předním pohonem bude mít spíše úhel otevření.


Na závěr je nutné se ujistit, že seřízení úhlů je přizpůsobené Vašemu vozidlu.

Nezáleží na tom, zda je vaše auto vybavené pneumatikami poslední generace s maximální životností. śpatné seřízení, byť jen o pát milimetrů, bude mít za následek poškození i pneumatik pověstných svou dlouhou životností.


LiveChat
Whatsapp Messenger